Photobucket Photobucket

Wednesday, December 8, 2010

People nowadays .

Assalamualaikum wbt.

aku nie bukan seorang psikik ataupun seorang yang boleh baca hati orang .
aku just bagi pandangan tentang perangai manusia sekarang, yang aku hari-hari aku tengok ngan nampak &
yang aku perhatikan . aku nie pun bukan nye perfect .mungkin jugak aku dalam golongan tue. kat bawah nie aku senarai kan la. kira yang top la. check it out !



GILA GLAMOR .
lebeh-lebeh lagi dalam facebook aku tengok. maksud aku, apa yang aku nampak ialah ada certain ( taksemua ) facebookers nie MEMILIH berkawan .tue lantak dorang la kan. tapi, dorang layan yang cantik-cantik , yang kira glamor dalam facebook . nak glamor maybe.

bukan facebook je. realiti pun banyak . kalo aku g mana-mana pun mesti aku tengok golongan nie . masa sekolah dulu, termasok bila aku dah masok kolej . ramai yang carik kawan yang glamor sebab nak tumpang glamor.

bila kita selalu berada di atas, kita takkan tau kelemahan kita .


HIPOKRIT
nie ramai aku tengok . aku tak cakap sapa-sapa. sebab tue la aku susah nak caya kawan sekarang .
perangai nie lah yang wat aku sakit ati, biasa dorang kan "LIDAH BERCABANG" . depan-depan baik jek, macam malaikat, tapi kat belakang, macam internet bergerak .



BUSY BODY 
golongan nie teramatlah menyusahkan hidup orang, asyik nak busy hal orang, tapi hal sendiri tak la bagus sangat . DAH PERFECT SANGAT KE? hairan kan. golongan nie macam kuman sebrang nampak, gajah depan mata tak nampak . buat hal sendiri kan senang ? takyah nak carik salah orang , dosa dah banyak dah, takyah nak tambah .



PEMFITNAH
tak kesianke kat orang yang kena fitnah ? tak fikir ke kalo diri sendiri kena cam ne? dosa fitnah lagi besar dari membunuh, semua orang tau kan. aku pun penah kene fitnah nie. pasal maruah lak tue . kalo taknampak, takde bukti, jangan men sukati mulut je fitnah orang .cermin diri dulu ye .





tapi tak semua perangai macamni.aku tau tue. aku nie bukan nya baiksangat . .ada yang baik. kalo kita jumpa, beruntung sangat . so, bersyukurlah dengan apa yang kita ada .



OKAY . STORY TUTUP .
.
.
.
.
lots of love, Ekinn Zhareef .
Dah baca komen, malas komen, like kan ^__^

0 orang suruh ekinn diet:

Post a Comment

Komen lah kat sini :)

 
Paparan terbaik di Google Chrome. Template by Ekinn Zhareef