Photobucket Photobucket

Thursday, January 27, 2011

Tak sabar jadik orang kaya sekejap ( OKS )

Assalamualaikum wbt .


yeyeahhh dah nak akhir bulan january dah nie. tak sabar la aku tunggu duit ptptn keluar. hahaha.boleh jadi OKS kan kan ? hehehe. 

*wow ! kalo duit korang banyak nie korang nak beli apa hah ?
sumber gambar : pakcik google


tapi kena INGAT jugak, duit ptptn jangan di bazirkan sukahati. beli lah barang yang berfaedah atau kegunaan harian. terutama untuk yang jauh dari keluarga macam aku nie haa. *takyah tunjuk baik la kinn hahaha

kalo duit ptptn korang keluar, korang selalu beli apa?
kalau aku, beli barang-barang harian double set ! hahaha . boleh cover untuk 2 3 bulan kan kan?
boleh save duit belanja & selebih tue boleh untuk beli barang-barang lain.

tapi kena bajet la kan, duit untuk shopping kena ada *biasala perempuan kan kan? wajib kot. hehehe. simpan jugak kat bank untuk belanja bulan berikutnya.
so tak ada la membazir sangat. 

rasa-rasanya aku nak beli apa jek nanti ek?
kalau ikut kehendak banyak kot barang yang aku nak beli.
seluar baju shawl kasut semualah. hahahaha.
tapi kena berfikir dua kali *takpayah tiga kali hahaha .
takut nanti beli tapi tak pakai. biar kita beli tue alah membeli, menang memakai kan?
cewahhhh. berperibahasa pulak dahhh. hehehe. boleh jadi sasterawan niee *sastera la sangat aku nie kan ? hahaha. perasantan jer lebihhh. 



karang nanti bila ada duit nak beli barang, mesti tak ada yang berkenan,bila tak ada duit rambang mata tengok barang. kalau susah sangat, pergi tengok wayang dah ! hehehe
weheeee >.< tak sabar aku nak jadi orang kaya sekejap nieeeeeeeee.


p/s masa study happy duit pt keluar, nanti dah kerja payah nak bayar hahahaha


Dah baca komen, malas komen, like kan ^__^

2 comments:

  1. meh pas aku barang sekeping dua note tu
    hehehe

    ReplyDelete
  2. huhu..mate niesz da nmpk $$ je..hahaha..syok nye la kalau dpt shopink kan..lame da x shopink nie..

    updated entry : orang parit order pizza

    ReplyDelete

Komen lah kat sini :)

 
Paparan terbaik di Google Chrome. Template by Ekinn Zhareef