Wednesday, March 9, 2011

Korang ada kawan macam ni tak ?

babak pertama

ANI        : 'kau la sahabat terbaik aku , INA' .


INA        : ' kau pun sama ANI, harap berkekalan lah yer '

babak kedua

MINAH : ' INA, ko tau tak ANI tu bla bla bla, gila siot ! tak tau malu langsung kan kan ?

INA       : ' haah la, baru aku perasan, ish . dia ada bagitau rahsia kat aku tau. kau nak tau tak yang dia ni bla bla bla ?'

MINAH :' laa. ye ke, aku ingat dia ni bla bla bla je, rupa nya lagi teruk .

INA       : ' tau takpe minah. ish. malu betul aku berkawan ngan dia tue. tak nak aku !

babak ketiga

INA      : ' ANI, ko tau tak MINAH mengata kau tadi tau.

ANI      : ' yeke ? dia cakap apa?

INA      : 'dia cakap kau bla bla bla. terkejut aku tau !

ANI      : ' astaghfirullahalazim. fitnah tue. kau percaya aku kan INA ? mana ada aku macam tue. dari mana semua cerita tue ?

INA      :' yer, aku percayakan kau ANI. aku kenal kau la. aku diam jek dia cakap tadi.

ANI      :' kau lah kawan aku INA .

babak keempat

MINAH : ' eh, HANIM, kau tau tak tadi INA cakap ANI bla bla bla'

HANIM : ' yeke? biar betikkkkk ? bukan ke diorang tu rapat giler ?

MINAH :' betul, INA yang bagitau kat aku. dia cakap dia malu berkawan n si ANI tue, tapi aku tengok diorang rapat jek ?'

HANIM : 'haah kan ? pelik bebeno,'


okay, story tutup.

semua di atas selalu berlaku kat kita, sekeliling kita kan . memang susah nak dapat kawan yang betul-betul kawan. even dia mengenali kita 10 tahun sekalipun belum tentu dia betul-betul kawan yang sanggup menyimpan rahsia, tidak mengkhianati, dan yang paling penting, ada dengan kita ketika kita susah ataupun senang. kalau dah ada kawan tu, jaga lah dia sebaik mungkin !


p/s watak dan cerita hanya rekaan ekinn semata-mata dah tiada berkaitan dengan hidup ataupun mati.



Dah baca komen, malas komen, like kan ^__^

10 comments:

  1. yah, xmek brani nak mdh gk. kadang dlm kta xseda bha. ehhehe

    ReplyDelete
  2. bukan senang kita maok tauk sapa kawan kita yang bena-bena kawan. kmk selalu kenak T___T

    ReplyDelete
  3. yah. mena ya Kinn. kadang bila kta tauk nya njaik kita ya lah paling sakit na. adush. bgs depan depan. kmk penah juak. nya salah paham. p sakit nya, diam jak kmk. pasya, ilang cmya jak. p hbgn mcm renggang. haha.

    ReplyDelete
  4. nyalah. diam ajak lah gik nak apat dpolah nak? yg penting kta dah tauk pangey nya macam ya, jgn cayak gik nak? hehhee

    ReplyDelete
  5. haha. mena ta dirik. pasya kta berhati-hati la tam ea. hehe. mena x??

    ReplyDelete
  6. hishhh parah ade kawan mcm tu tau ekin .

    ReplyDelete
  7. kehidupan .. hm, btw, cik ekin ! cemana na buat macam word ps tu ? thank you :')

    ReplyDelete
  8. mmg rmai yg macam gni..
    huhukkk

    ReplyDelete
  9. memo : aok. hehe. jgn mudh gilak cayak n org. hehe

    shah : xpyh x caya kt kwn sgt ^__^

    nana liyana : tau takpe. selalu kena T___T skrg ssh nak caya kwn dah.

    zaheera : p/s tu ek ? yang tu blockquote. tau tak ?

    cik ezy : tau takpe cik ezy. bila2 masa mst jumpa punya lah kan !

    ReplyDelete

Komen lah kat sini :)

 
Paparan terbaik di Google Chrome. Template by Ekinn Zhareef